Aprenent de l’amor de Déu

Aprenent de l’amor de Déu

Si jo tingués el do de parlar les llengües dels homes i dels àngels, però no tingués amor, no seria més que una campana que retruny o els platerets que dringuen.

I si tingués el do de profecia i comprengués tots els misteris i tota la ciència, i si tingués tota la fe, de tal manera que pogués remoure les muntanyes, si no tinc amor, no sóc res.

I si distribuís tots els meus béns en aliments per als pobres, i si oferís el meu cos perquè el foc el consumís, si no tinc amor, no em serveix de res.

1 Corintis 13:1-3

 

A través de diversos texts de la Bíblia, Déu ens ha mostrat que l’amor és un dels factors més importants a tenir en compte per tal de viure una vida cristiana. Déu descriu l’amor com la base de qualsevol bona obra i com el punt de partida d’una vida que glorifica al Senyor. 

En concret, en aquest passatge que acabem de llegir, Déu ens ensenya que, sense l’amor, nosaltres no som res; tot i que tinguem totes les riqueses i dons d’aquest món, aquests no serviran de res si l’amor no és la causa principal de les nostres accions i actituds.

Cridats a estimar

Ara que hem vist la veritable importància que té l’amor a les nostres vides, és bo que ens fixem en els dos manaments més destacats per Jesús en el Nou Testament: “Estima el Senyor, el teu Déu, amb tot el cor, amb tota l’ànima i amb tot el pensament. Aquest manament és el més gran i el primer. El segon li és semblant: Estima els altres com a tu mateix.”(Mateu 22:37-40). Déu ens crida a estimar-lo a Ell amb tot el nostre ser i, posteriorment, ens crida a estimar als altres de la mateixa manera que ens estimem a nosaltres.

Tot i que el fet d’estimar pugui semblar una tasca relativament fàcil, cal ser honestos i reconèixer que l’amor que hem rebut a la nostra vida mai ha sigut perfecte, a causa de la nostra separació de Déu com a humanitat, que ens ha impedit haver conegut al veritable amor, l’amor perfecte de Déu. Per tant, és impossible aprendre a estimar amb tot el cor, amb tota l’ànima i amb tot el pensament sense conèixer de manera personal i sincera a Aquell que té un amor incondicional i etern per nosaltres. (1 Joan 4:7-8).

És per aquest motiu, que per tal de viure una vida de fe, complint els dos manaments més importants, hem de conèixer com Déu estima, per tal d’aprendre del seu exemple i aplicar-lo a les nostres vides. Per tal de conèixer aquest amor, observarem alguns fragments de la Bíblia on el descriuen:

L’amor de Déu

Déu ha estimat tant el món que ha donat el seu Fill únic perquè no es perdi ningú dels qui creuen en ell, sinó que tinguin vida eterna. Joan 3:16

Jesús, en veure la fe d’aquella gent, diu al paralític:

– Fill, et són perdonats els pecats.

Marc 2:5

 

«El Senyor és compassiu i benigne,

lent per al càstig, ric en l’amor.»

Salms 103:8

En aquests tres fragments hem pogut veure tres característiques sobre com Déu estima.

  • En primer lloc, hem vist la immensitat de l’amor de Déu quan Ell va entregar al Seu fill com a sacrifici amb l’objectiu de portar llum en el món i donar la promesa de vida eterna a tothom que creu en Ell. La immensitat de la seva estima va ser la causa per la qual Déu va entregar al Seu propi fill, posant per davant la necessitat de salvació de la humanitat a la Seva estima pel Seu únic fill. 
  • En segon lloc, hem vist la capacitat de perdonar de Déu. Déu ha perdonat en el passat i continua perdonant en el present a tothom qui es penedeix dels seus errors. És gràcies al Seu amor pacient que veiem tants exemples a la Bíblia on Jesús perdona a tots els pecadors penedits que tornen cap a Ell.
  • En últim lloc, podem veure com David escriu en el llibre de Salms sobre el caràcter compassiu i benigne de Déu. L’amor de Déu també es veu reflectit en la seva capacitat de mostrar compassió abundant amb la humanitat, cuidant, protegint i perdonant tot i no merèixer-ho.

Ara que hem pogut conèixer una mica més l’amor de Déu, és important aplicar aquests conceptes al nostre dia a dia; per exemple, posant la necessitat d’algú per davant de la nostra o tenint compassió de les persones que ens envolten i aprendre a perdonar amb més facilitat. D’altra banda, us animo a seguir coneixent l’amor de Déu a través de la lectura de la Bíblia, l’oració i a través d’una comunitat que recolza, amb l’objectiu d’obrir els nostres cors a Déu per poder experimentar el Seu poder restaurador.

Comentaris