Comunicat del Consell d'Església

El consell de l’Església Evangèlica Unida (EUUT), una vegada  analitzada la proposta de modificació de l'actual "Llei de Llibertat Religiosa de Catalunya" i conegudes totes les gestions realitzades pel Consell Evangèlic de Catalunya i les propostes del Govern de la Generalitat, entén que en aquests moments no té sentit mobilitzar el poble evangèlic en una manifestació pública en defensa dels drets de llibertat religiosa, ja que no està clar que aquests drets estiguin en perill i el Govern ha obert taules de diàleg per consensuar les modificacions proposades. Al consell d' Església li consta la voluntat governamental de compaginar els interessos i necessitats de les confessions religioses amb l'autonomia municipal per tal de facilitar sòl públic i infraestructures on ubicar centres de culte. Per tant, creiem que és temps de negociar i arribar a acords estables que donin seguretat jurídica i accés efectiu a la pràctica religiosa. Pensem que és una equivocació, en el moment de la negociació, fer ús de la mobilització dels creients com a instrument de força, ja que pot suposar la deslegitimació dels negociadors i malmetre la interlocució actual i futura.  En aquest sentit, creiem que hem d'esgotar la via del diàleg i en el supòsit que les negociacions ens portin a un camí on es lesioni l'exercici del nostre dret a exercir plenament la nostra fe, no descartem plantejar-nos qualsevol tipus d' actuació col·lectiva.